Patrick woont in Leeuwarden en werkt nu zo’n anderhalf jaar bij Elkien. Als medewerker dienstverlening beantwoordt hij huurdersvragen via de telefoon, de website en op de bezoekadressen. Samen met zijn team zorgt hij voor goede service en duidelijke informatie. Hij vertelt: “In mijn rol sta ik telkens in contact met onze bewoners of woningzoekenden. Ik zit continu ‘in de lijn’ om huurders van dienst te zijn. Zij kunnen bij mij terecht met al hun vragen. Zo help ik hen bijvoorbeeld met informatie over het huurcontract, het melden van overlast of het doen van een reparatieverzoek.”
Patrick houdt van deze afwisseling in zijn baan. Het doet hem goed om op verschillende manieren te helpen. Patrick: “Ik ben een echt mensenmens. Ik help graag anderen en dat kan in deze rol perfect. Ik vind het belangrijk om goed te luisteren naar onze huurders en nét wat verder door te vragen. Om oprechte interesse te hebben in wat er speelt en hoe wij kunnen helpen. Als, bijvoorbeeld, een woningzoekende een huurwoning niet geschikt vindt, vraag ik altijd even door naar waar ze wél naar opzoek zijn. Zo leer ik de wensen goed kennen en zoeken we samen naar een passend alternatief. Ik vind het geweldig om op deze manier bij te dragen aan het samen thuis geven bij Elkien.”
Dat thuisgevoel voelt Patrick ook zelf binnen de corporatie. “Al sinds dag één ervaar ik Elkien als een warm bad. Iedereen staat altijd open om je te helpen en niets is te veel gevraagd. De samenwerking met mijn team is heel waardevol. Wanneer ik er even niet uitkom of wil sparren met een collega, is er altijd wel iemand in de buurt. Ook bij lastige huurdersvragen kan ik dan aankloppen. Fijn dat dat weer fysiek mogelijk is na de hele coronaperiode. Dát vormt voor mij het thuisgevoel bij Elkien. Ik voel me 100% op m’n gemak en krijg energie van het mooie werk wat wij samen verrichten.”
Patrick zorgt er dus samen met zijn collega’s voor dat elke huurdersvraag wordt beantwoord. Een belangrijk onderdeel van zijn week is het contact via de ‘webcare’. In een chatgesprek op de website van Elkien helpt hij zo huurders op weg. “Het is heel waardevol om ook online in contact te staan met onze huurders. Ik kan zo makkelijk even een weblink delen vanuit onze kennisbank. Of laten zien hoe je overlast meldt via onze website. Qua service kan ik dan net even iets meer bieden en mensen snel op weg helpen. Het is fijn om te merken dat huurders daarna zelf gemakkelijk informatie kunnen vinden op onze website. Dat is in mijn ogen waar dienstverlening voor staat: een stukje maatwerk bieden waar iemand mee verder kan.”
Via de webcare of social media komt Patrick soms ook boze of geïrriteerde berichtjes tegen. “Mensen delen online ook hun frustraties”, vertelt hij. “Dat is natuurlijk logisch en dit zie ik niet als iets vervelends. Wanneer iemand zo’n opmerking plaatst, probeer ik juist zo goed mogelijk hierop in te gaan. Ik stuur dan even een privébericht en maak zo persoonlijk contact. Door begrip te tonen voor de situatie en het gesprek aan te gaan, probeer ik ervoor te zorgen dat iedereen gehoord wordt. Zo kun je altijd wel iets voor iemand betekenen.”
Voor Patrick is er dus geen vraag te veel. Zowel online als achter de servicebalie draagt hij zijn steentje bij aan het samen thuis geven bij Elkien. “Laatst belde een oudere dame die zich wilde inschrijven voor een huurwoning. Het lukte haar helaas niet om dit zelf via haar smartphone te doen. Ik vroeg haar naar een bezoekpunt te komen, en daar heb ik haar rustig informatie gegeven en geholpen bij haar inschrijving. Dat is voor mij écht thuisgeven: dat je iedereen op een aandachtige en persoonlijke manier kan helpen. Daar zet ik me iedere dag voor in.”
Impactvolle vacatures
Krijg je nu al zin om bij Elkien te werken? Kijk dan bij onze openstaande vacatures.
Samen thuis geven!
Samen zorgen we voor betaalbare en duurzame woningen van goede kwaliteit in wijken en buurten waar het plezierig wonen is. Voor nu en voor de generaties die na ons komen.
Bij Elkien vind je een werkplek die bijdraagt aan een thuis voor anderen. En waar je jezelf ook thuis kan voelen.
Hoofdkantoor
en Vestiging Heerenveen
De Opslach 69
8448 GV Heerenveen
Vestiging Leeuwarden
Slauerhoffweg 11
8912 BH Leeuwarden
Vestiging Sneek
Veemarktplein 2
8601 DA Sneek
Vragen over vacatures,
of het werken bij Elkien?
Voor informatie over een vacature neem je contact op met de contactpersoon die in de vacaturetekst staat.
Heb je vragen of ben je op zoek naar aanvullende informatie?
Stuur dan een bericht via onze contactpagina.